کد مطلب:315342 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:183

تیر بر همان مرد اصابت کرد
6- جناب آقای علی شوكت - كه از مردم شمال عراق (تركمان ها)، منطقه ی صلاح الدین، بخش «طوز خرماتوز» است - نقل می كرد:

طبق آنچه مرسوم است شیعیان در هر منطقه و مكانی نشانه های عزاداری و سیاهپوشی به در و دیوار، مساجد و تكایا می زنند كه نشانه غم و اندوه می باشد. حاجی عزیز فتیری، از مردم بخش «طوز خرماتوز» و عده ی زیادی از مردم در جریان سیاهپوشی شركت می نمایند. شخص كردی كه نسبت به شیعه خیلی كینه



[ صفحه 655]



و عقده داشت، آنها را مورد سرزنش و توبیخ قرار می داد. پیوسته این گونه اعمال را مورد نكوهش خود قرار می داد.

آن مرد - كه بسیار پست و فرومایه بود - نقش پرچم اسرائیل و امریكا را بر سینه ی خود - بر روی گوشت نه لباس - كشیده بود. به طوری كه دیده می شد و پیوسته بر دوچرخه سوار می شد، از این طرف و آن طرف می رفت و شیعیان را مسخره می كرد.

روز دوم محرم سال 1425 هجری هنگام آمدن به آنجا دیدم پارچه های سیاه، علم ها و عكس و تمثال امیرمؤمنان علی علیه السلام در میان آب و لابه افتاده و پارچه ها قطعه قطعه شده، معلوم شد كه همان مرد كرد - كه پیوسته انتقاد می كرد - آمده و اینها كار او بود.

حاج عزیز كه از افراد خیر بود، می گوید: من ایستادم و حضرت اباالفضل علیه السلام را مورد خطاب قرار دادم: آیا در مقابل این گستاخی ساكت می مانی؟

همه صدای مرا شنیدند، پس از چند لحظه دیدم، همان مرد كرد با خوشحالی و خنده از جلو آن محل گذشت و من در حالی كه اشك در چشمانم حلقه زده بود به او نگاه می كردم. بعد از سه ساعت خبر آوردند كه تیر بر همان مرد كرد اصابت كرده و به هلاكت رسیده است. وقتی خواستند او را غسل دهند، دیدند بر سینه ی او عكس پرچم و اسرائیل منقش است.

عالم آن دیار گفت: باید این عكس پرچم - كه بر گوشت بدن او كشیده شده - پاك شود، و بعد به خاك سپرده شود.

سه نفر از عموزاده ها و برادرش شروع كردند به پاك كردن سینه ی او كردند، آنها به وسیله ی بنزین آن نقش ها را پاك می كردند. در این اثنا یكی از آن چند نفر، كبریت روشن كرد تا سیگار روشن كند، یك مرتبه آتش سوزی به وجود آمد و



[ صفحه 656]



سبب انفجار شد، كه در نتیجه، چهار نفر با میت سوختند و بقیه برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

آری، این بود سزای كسی كه نسبت به مقام امام حسین علیه السلام جسارت كند و نمونه ای از مجازات اباالفضل علیه السلام.